STEPPER EYEWEAR jest marką okularową, która osiągnęła już wiele sukcesów dzięki kreowaniu wyjątkowych opraw i bliskiej współpracy z optykami. Firma powstała w 1970 roku w Niemczech jako spółka typu joint venture między specjalistą w odlewach plastikowych i Hansem Stepperem, optykiem z wykształcenia.


Hans Stepper urodził się w grudniu 1935 roku. Jego ojciec był optykiem, posiadającym mały zakład w Stuttgarcie, w Niemczech. Hans Stepper zaczął praktykować u ojca i już w tym czasie wykazywał pasję i duże zainteresowanie designem i rzemiosłem w wyrobie opraw okularowych. W 1958 roku udało mu się wyjechać do Helsinek i samemu zacząć projektować i wykonywać oprawy okularowe.


W 1961 roku Hans Stepper wrócił do Niemiec i uzupełnił swoje wykształcenie, zdobywając tytuł mistrza optyki. Jego pasją stała się produkcja opraw plastikowych metodą wtryskową, zamiast wycinania ich z płyt acetatu.


Te oprawy wyprzedzały swój czas dzięki trójwymiarowym kształtom, nie leżąc na twarzy płasko. Jednak plastikowe oprawy nie były w stanie zdobyć globalnego rynku – od 1993 roku trendem był metal.


Nowe horyzonty

Po połączeniu z ARTS, Hans Stepper szukał alternatywy dla opraw plastikowych. Był przekonany, że STEPPER powinien być czymś znacznie więcej niż marką ograniczaną przez jeden materiał.


Dywersyfikacja

Najważniejszą koncepcją w budowaniu strategii firmy okazało się wykorzystanie technologii i materiałów do zdywersyfikowania kolekcji za pomocą kombinacji Grilamidu (TX5), tytanu, a także – bardzo udanie – beta-tytanu (patentki!).


Nasz zespół STEPPER

Od 2000 roku Hans Stepper mieszka głównie w Chinach, w fabryce (dosłownie!). Nie mógł znaleźć lepszego sposobu na sprawowanie kontroli nad projektowaniem, badaniami naukowymi, rozwojem, produkcją i kontrolą jakości, a wreszcie – nad obsługą klienta. Hans Stepper jest dumny ze swojego zespołu, z ich pracy i koncentracji na satysfakcji klienta. Jednak jeden STEPPER nie wystarcza. Jego córka Saskia dołączyła do firmy w 2011 roku. Pracuje w Niemczech, w bliskim kontakcie z działem sprzedaży, designerami, marketingiem i obsługą klienta.